Your true colors are beautiful…

Piosenka „True Colors”, kojarzona głównie z Philem Collinsem, jest pierwszym singlem amerykańskiej piosenkarki Cyndi Lauper z jej drugiego albumu o tym samym tytule, wydanego w 1986 roku. Została napisana przez Billiego Steinberga oraz Toma Kelly (twórców m.in. piosenek Madonny takich jak „Like a Virgin”, czy „Alone”). Jest jedyną piosenką na albumie, której Lauper nie pomagała napisać.

Billy Steinberg napisał „True Colors” dla swojej matki. Mówi o tym, że należy patrzeć w głąb człowieka, by zobaczyć, jaki jest naprawdę oraz że nie należy bać się bycia sobą. Pierwotnie utwór był grany na pianinie, w stylu gospelowej ballady, jednak Lauper stworzyła jego własną interpretację, która zachwyciła obu tekściarzy.

W 2007 roku Lauper zorganizowała „True Colors Tour”, trasę koncertową wspierającą organizacje walczące z nietolerancją, m.in. Human Rights Campaign, PFLAG czy Fundację Matthew Sheparda. Prócz Cyndi, w przedsięwzięciu wzięli udział – Debbie Harry z zespołu Blondie, Erasure, The Dresden Dolls i Margaret Cho. Rok później, w następnej edycji, do trasy dołączyli kolejni artyści.

W 1988 roku piosenka „True Colors” została wykorzystana w kampanii reklamowej firmy Kodak.

W 1998 roku Phil Collins wydaje płytę ze swoimi największymi przebojami pt. „…Hits”, na której pojawia się jego cover „True Colors”. Jest to jedyny utwór na płycie, którego artysta nie grał wcześniej. Dziś, piosenka jest często mylnie uważana za oryginalny utwór Phila.

„True Colours” (słowo „colours” zaczęło pojawiać się w Wielkiej Brytanii, by nadać tytułowi bardziej brytyjski klimat) w wersji australijskiej gwiazdy muzyki country – Kasey Chambers, został melodią przewodnią Pucharu Świata w Rugby 2003.

Piosenka pojawiała się w różnych produkcjach, m.in. (w zdecydowanie zmienionej wersji) jako utwór pt. „Shining Through”, autorstwa Fredro Starra i Jilla Scotta, w filmie „W rytmie hip-hopu” z 2001 roku…

…a także  w jedenastym odcinku serialu „Glee” z 2009 roku.

W 2016 roku, na potrzeby bajki „Trolle”, Justin Timberlake (podkładający głos Mrukowi) i Anna Kendrick (filmowa Poppy), nagrywają przepiękny duet, który po trzydziestu latach, od wydania piosenki „True Colors”, nadaje jej nowe brzmienie i udowadnia, jak nieśmiertelny jest to utwór.